ERA Janssens & Janssens

kandidaat-kopers in de ERA-wachtzaal. Wie zoekt uw woning?

Het verhaal van Julien en Liliane De Mey -Hendrickx

Eind 2017 weerklinkt bij de dochter van Julien De Mey en Liliane Hendrickx de lokroep van een eigen nestje. Omdat het voor een alleenstaande mama niet altijd even evident is die droom te realiseren, beslissen de ouders om haar een financieel duwtje in de rug te geven. Daartoe willen ze de vroegere woning van de grootmoeder in hartje Aarschot verkopen.

“Om nostalgische redenen was dat een moeilijke beslissing”, herinnert Julien zich. “Bovendien werd het huis al zo’n twintig jaar gehuurd door een oudere dame die het altijd perfect had onderhouden en er een warme thuis van had gemaakt. Maar, we hadden een goede motivatie. We zouden ons Evi nú al een eind op weg kunnen helpen, in plaats van later.”

Hoe begin je aan die verkoop?

“Zelf kenden we geen makelaars, maar onze dochter is notarieel medewerkster en zij kende Koen Teeuws van ERA Janssens & Janssens”, vertelt Liliane. “Ze zei: ‘Als íemand het verkocht kan krijgen, dan is het Koen’.”
Julien: “Daarop hebben we hem uitgenodigd voor een vrijblijvende schatting. Ik had een vraagprijs in gedachten en hij had identiek hetzelfde cijfer op een blad genoteerd. Het was een aangename kennismaking, dus we hebben blindelings het advies van onze dochter gevolgd. Bij een tweede bezoek heeft Koen ons van naaldje tot draadje geïnformeerd. Toen beseften we dat er bij een verkoop heel wat meer komt kijken dan alleen maar de transactie. Dat werk heeft ERA Janssens & Janssens ons uit handen genomen. Natuurlijk zou je het allemaal zelf kunnen proberen, maar zij weten direct wat, waar en hoe. Wij hebben niks gedaan, alleen maar aandachtig geluisterd.”

“Omdat het de eindejaarsperiode was, heeft Koen voorgesteld om pas na Nieuwjaar met de verkoop te starten. Zowel Evi als wij werden uitgebreid op de hoogte gehouden van de voorbereidingen en er werd ons ook om onze goedkeuring gevraagd bij het samenstellen van het verkoopdossier. Eens online, waren er diezelfde week al vijf bezoeken. Door de presentatie, de vakkennis en de inzet van het kantoor was de interesse enorm. Na elk bezoek kregen we een uitvoerig verslag van de indrukken, biedingen en commentaren van de geïnteresseerden. Daardoor voelden we ons erg betrokken. Wat ook opviel, is dat ze altijd zelf het initiatief namen om de mensen die duidelijk interesse hadden getoond opnieuw te contacteren. Een dikke drie maanden later was het huis dan ook verkocht.”

Wat onthouden jullie?

“Dat Koen ook op sociaal vlak heel goed is. Wij waren bijvoorbeeld bereid om te wachten tot er zich een investeerder aandiende, zodat de dame die bij ons huurde niet hoefde te verhuizen. Koen verzekerde ons dat het kantoor zulke contacten had, en hij bood spontaan aan om met mevrouw hierover in gesprek te gaan. Dat typeert hem, en Helene ook. Ze zijn heel gemoedelijk en warm in de omgang, zonder blabla. Je krijgt ook altijd een vrolijke, goedgezinde stem aan de telefoon. We kenden hen voordien van haar noch pluim, maar we voelden ons meteen thuis bij hen.
Wij hadden maar één verwachting: dat het zo snel mogelijk verkocht zou zijn. We zijn aangenaam verrast door de inspanningen die daarvoor geleverd zijn. Al die aantrekkelijke promotie en de gedetailleerde feedback die we kregen, dat was nieuw voor ons. Ook onze buren en familie waren heel lovend. Intussen weten we dat er een hemelsbreed verschil is met andere makelaars.Koen en Helene leven voor hun job. Onze samenwerking met hen was gewoon subliem. Top. Iemand anders had ons niet blijer kunnen maken. Al die inzet hebben wij dan ook beloond met bloemetjes, een attentie die ze verdienden voor hun harde werk.
Ze kunnen geen mirakels verrichten, maar soms doen ze toch al eens kleine wonderen. Niks kan afbreuk doen aan een tien als score. Mag dat? Doe dan maar een tien.”