ERA Janssens & Janssens

kandidaat-kopers in de ERA-wachtzaal. Wie zoekt uw woning?

Het verhaal van Danny en Sonja Bracke-Brants

In februari 2009 vinden Danny en Sonja Bracke-Brants via de website van ERA Janssens & Janssens een mooie bouwgrond in Messelbroek. Omdat de verkavelingsvoorwaarden er anders over beslissen – het perceel wordt uiteindelijk opgedeeld in twee loten in plaats van drie, wat de prijs relatief verhoogt – zien Danny en Sonja hun bouwplannen alsnog in rook opgaan.
Als bij toeval botsen ze niet lang daarna op een huis dat te koop staat bij … jawel… ERA Janssens & Janssens.

“We hebben weer een afspraak gemaakt en zijn heel snel de woning kunnen gaan bezichtigen”, aldus Danny. “Het huis beviel ons en de vraagprijs ook, dus hebben we meteen toegehapt. Het ging allemaal vlot: in april hebben we het compromis getekend, in mei de akte en na een intensieve periode van aanpassingswerken zijn we er in augustus in getrokken.”

Als voornaamste verschil in de vergelijking met andere makelaars met wie vooral Danny in het verleden al te maken had, noteert het koppel dat de mensen van ERA Janssens & Janssens, naast bijzonder professioneel, ook heel aangenaam in de omgang zijn, helemaal niet ‘stijf’.
Hun positieve ervaring als kopers maakt dat Danny en Sonja in januari 2011 opnieuw bij het vastgoedkantoor aankloppen, deze keer als vérkopers.

“We zijn allebei afkomstig uit Kessel-Lo, onze families wonen er, de kinderen gaan er naar school en hebben er hun vrienden. Bovendien werken we alle twee in Leuven. Hoe graag we hier ook wonen, de lokroep om terug ‘naar huis’ te gaan werd te groot. Als we dan toch weer zouden verhuizen, dan leek het ons best om dat zo snel mogelijk te doen, omdat je bij een herverkoop binnen de twee jaar een gedeelte van de registratiekosten kunt recupereren.”

Zo gezegd, zo gedaan. Het huis wordt opnieuw te koop gesteld en is in minder dan twee weken verkocht.
“Binnen de week na onze beslissing was de prijsbepaling gebeurd, waren de contracten opgesteld en werd er een mooie fotopresentatie gemaakt. Dan volgden twee bezoekdagen met telkens vijf of zes geïnteresseerden en na de tweede bezichtiging hadden we een koper aan de vraagprijs. Intussen is het compromis getekend, het voorschot betaald en op 8 april wordt de akte verleden.”

Hoe kijken de twee terug op hun ervaringen met het vastgoedkantoor?
“Het was fantastisch. Zowel in de hoedanigheid van koper als in die van verkoper zijn we heel correct behandeld. Plezant ook, want je moet nergens naar omkijken, je hebt nergens last van. Ze nemen contact op met het kadaster en stellen je volledige dossier samen met de nodige documenten, zoals het EPC- en het bodemattest, en de bouwvergunning. Na elke bezoekdag kregen we een uitgebreide nabeschouwing met informatie over de bezoekers en hun commentaren. Onze woning was heel mooi gepresenteerd op de website en zowel toen we kochten als nadat we verkocht hadden, kregen we verhuiskaartjes om familie, vrienden en kennissen op de hoogte te brengen. De directe omgeving werd geïnformeerd dat ze nieuwe buren zou krijgen en later ook dat die intussen gekend waren. Ook over de financiële kant van de transactie zijn ze heel eerlijk en transparant. Dat konden we zeker appreciëren.”
“Tijdens onze afspraak in het kantoor liet ik me ontvallen dat ik de ERA-boodschappentas zo leuk vond en prompt kreeg ik er één. Maar, ik vergat ze mee te nemen en niet veel later stond Helene aan de deur mét de tas. Zó ver gaan ze dus in hun dienstverlening”, vertelt Sonja nog.

“Een score op 10? Zeker een 8, of een negen. Amai! Als we ooit nog eens zotte plannen krijgen, dan weten we waar naartoe.”